bars light
search light
Dette er handelsbetingelserne, der gælder for handel med 2have A/S pr. 1/1 - 2022
2have A/S er en grossistvirksomhed, der udelukkende handler med erhvervskunder med relation til Blomster, interiør, gaver eller lign. brancher.
Så hvis du er privatforbruger og har forelsket dig i vores produkter, kan du ringe til os – så henviser vi dig til en forhandler i nærheden.
SÅDAN HANDLER DU HOS 2HAVE A/S
Hvis du ikke allerede har fået et login til shoppen, skal du kontakte os, så vi kan oprette et login til dig. Ring +45 70 70 72 26. Hvis du har et login til webshoppen, er du allerede oprettet som kunde, og du er klar til at handle.
Har du spørgsmål er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os på +45 70 70 72 26 eller info@2have.dk
Disse forretningsbetingelser er gældende mellem parterne ved køb af produkter hos 2have.dk.
Aftalens parter Part 1: 2have A/S (CVR-nr. 26869641), etableret 2002, tlf.: 70 70 72 26, email: info@2have.dk, Hæsumvej 82, 9530 Støvring. Import og salg af blandt andet varer til blomsterbutikker, livsstilsbutikker og anden detailhandel.
Part 2: Kunden er den person eller virksomhed i hvis navn, bestillingen afgives.
Bestilling af varer
Ved bestilling af varer, accepterer du samtidig vores handelsbetingelser og dermed også vores betalingsbetingelser.
Du kan bestille varer fra 2have A/S på følgende måder:
Når du bestiller varer i vores webshop, modtager du en bestillingsoversigt pr. email. Du vil førstkommende hverdag herefter modtage en ordrebekræftelse pr. email.
2HAVE tager forbehold for fejl/tastefejl eller mangler i priserne som vises. Skulle vi mod forventning opdage prisfejl, vil vore kunder blive informeret hurtigts muligt efter fejlen er opdaget.
Levering Vi leverer altid AB lager.
Hvis varerne må stilles på adressen uden kvittering på fragtbrev, skal du som kunde (ved køb i webshoppen) selv notere dette i bemærkningsfeltet på ordren sammen med dit navn. Herved accepterer du, at ansvaret for varerne overgår til dig som køber.
Varerne vil blive afsendt fra vores lager indenfor 2-5 hverdage. Har du ønsker om en anden leveringsdato, skal du kontakte os pr. telefon. Når du handler i webshoppen har du mulighed for at angive ønsket leveringsdato. Vi vil bestræbe os på at imødekomme ønsket, men vi kan ikke give garanti herfor. Hvis 2have A/S af en eller anden grund ikke kan overholde denne dato, tager vi telefonisk kontakt til dig hurtigst muligt. Vær opmærksom på, at der i perioder med spidsbelastning kan forekomme længere leveringstid.
Varerne sælges og leveres kun i hele kolli eller sæt. Antallet i et kolli er angivet på den enkelte vare.
Fragt Fragtomkostninger pålægges først ordren i forbindelse med pakning, da omkostningen afhænger af palle størrelse og leveringsadresse.
Som udgangspunkt sendes alle ordrer på paller med fragtmand for at sikre, at alle varer når frem så sikkert som muligt.
Mindre kasser med ikke skrøbelige varer kan sendes som pakke.
Fragtomkostningerne afregnes efter gældende takster for henholdsvis Danmark, Norge og Sverige.
Det er altid muligt selv at afhente varerne på vores lager: Hæsumvej 82, 9530 Støvring. Ring og aftal afhentningstidspunkt, så vi kan sætte varerne klar til dig.
Fragtfri levering Hvis din ordre når en vis størrelse, er der mulighed for fragtfri levering.
Følgende grænser gælder for fragtfri levering (alle priser er ekskl. moms):
Fragt i Danmark:
I hele Danmark er fragtgrænsen for fragtfri levering: 5000 DKK Derunder betales fragten på 300 kr. pr. halv palle og 500 kr. pr. helpalle.
Pakke: max 30 kg : 60 kr. Glas og keramik sendes ikke som pakke.
Bornholm og øer dog undtaget. Kontakt os for nærmere information.
Fragt i Norge: Grænser for fragtfri levering Postnummer: 00-49,55 = 9500 NOK 50-54,56-79 = 11.500 NOK 80-99= 16.000 NOK
PAKKE : MAX 30 kg = 675 NOKGlas og keramik sendes ikke som pakke.
Fragt i Sverige: Grænser for fragtfri levering Postnummer: 20-34,40-47,50-56 = 8000 SEK 10-19,35-39,57-61,63-81 = 10.000 SEK 62,82-88 = 11.000 SEK 89-98 = 12.000 SEK
PAKKE : MAX 30 kg = 280 SEK Glas og keramik sendes ikke som pakke.
Fracht Deutchland:
Versandkosten / Zahlung
Kostenlose Lieferung v / Einkauf über 650 € post Zone: 20-65,98-99
Versand w / Kauf von weniger als: 650 € (½ Palette): 75-80 euro Lieferung an Insel: +75-80 € (Palette 80x120 und Höhe 200cm) Pakete beträgt, zum Beispiel. 5-10 kg. 35 €
post Zone: 66-71,73-76,90-93,95-97
Versand w / Kauf von weniger als: 750 € Lieferung an Insel: +100 € (Palette 80x120 und Höhe 200cm) Pakete beträgt, zum Beispiel. 5-10 kg. 35 €
post Zone: 72,77-89,94
Versand w / Kauf von weniger als: 850 € (½ Palette): 110 € Lieferung an Insel: +65 € (Palette 80x120 und Höhe 200cm) Pakete beträgt, zum Beispiel. 5-10 kg. 35 €
Zahlung:30 Tage netto. Nach Fälligkeitsdatum wird Späte Gebühr 15 EUR, Entschädigungsbetrag 40 EURund 2% Zinsen p.M. vom Fälligkeitsdatum hinzugefügt.
Skonti können verhandelt werden, nach dem deutschen Standard.
Beschwerden innerhalb von 8 Tagen nach Erhalt der Ware.
Betaling Du modtager din faktura pr. email. Betalingsfrist: Fakturadato + 30 dage
Herefter pålægges rykkergebyr 100 DKK/ 150 SEK/ 150 NOK/ 15 EUR, kompensationsbeløb 310 DKK/ 500 SEK/ 500 NOK/ 40 EUR, samt renter på 2% pr. md fra forfaldsdatoen.
Alle oplyste priser er ekskl. moms. 2have A/S tager forbehold for prisændringer.
Reklamationer skal sendes til 2HAVE, eller tilknyttet sælger, senest 8 dage efter modtagelse af varerne.
Ved fragtskader er det meget vigtigt, at dette påføres fragtbrevet.
Bankoplysninger
Primær bank:
Sparekassen Danmark, Store Torv, 9500 Hobro SWIFT: VRAADK21 DKK konto: 90700000490350 (danske kunder samt kunder uden for EU)
IBAN: DK0393370000490350 (udenlandske kunder i EU)
Sekundær Bank:
Danske Bank, Prinsensgade 11, 9000 Aalborg SWIFT: DABADKKK EUR konto: IBAN: DE61203205004873002824 (tyske kunder) NOK konto: 86012976110 (norske kunder) Banken er i Norge, derfor bruges ikke IBAN. SEK konto: 12200131208 (svenske kunder)
Returnering af varer Hvis du har varer, du ønsker at returnere, skal du være opmærksom på følgende:
Reklamationer Når du modtager dine varer, skal du være opmærksom. Alle synlige skader på pallen/emballagen skal påføres fragtbrevet! Reklamationer skal foretages inden 8 dage efter modtagelse af varen.
Uoverensstemmelser I tilfælde af uoverensstemmelser mellem kunden og 2have A/S, skal disse afgøres ved 2haves hjemting eller andet kompetent værneting, valgt af 2have A/S. Uoverensstemmelser skal afgøres ved dansk ret.
Leverandørservice Vi tilbyder PBS Leverandørservice for automatisk betaling af fakturaer. Hvis du vil høre nærmere om, hvordan ordningen fungerer, er du velkommen til at ringe til vores bogholderi direkte på tlf. 22 19 58 37 eller sende en mail til bogholderi@2have.dk Du kan selv tilmelde dig hurtigt og nemt på www.2have.dk.
Velkommen i shoppen.
Med venlig hilsen
2have A/S